Дата и час: Нед Окт 24, 2021 20:45

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Съб Яну 03, 2009 19:51 
Offline
Аватар

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 00:02
Мнения: 16
Намерих една много полезна и интересна статия за киноата, която може да се включи към доста полезните храни :)

Обърнете внимание за чистенето на киноата - нещо, което мисля, че не се споменава на опаковката й в магазина, но е важен процес при обработката.

Киноа

Киноата е царицата на зърнените култури, най-вече заради високото съдържание на незаменими аминокиселини, висока протеинова балансираност, липсата на глутен.

Киноата е една от най-подходящите храни за вегетарианци, суровоядци и въобще всички, които търсят здравословния начин на хранене. Ето защо:

1. Високо протеиново съдържание - киноата е необичаен пълен източник на качествени протеини, съдържа всичките незаменими аминокиселини (пшеницата и ориза например не съдържат лизин - една от незаменимите аминокиселини). Затова, ако се чудите как ще си набавите толкова важните протеини като спрете да ядете животни, разбрахте вече 1 от многото варианти.

2. Високо съдържание на фибри - знаете колко са важни. Те се грижат за правилното функциониране на нашите черва, а това е основата на здравето.

3. Високо съдържание на фосфор, желязо, магнезий - всички те са жизнено важни елементи, отговорни за правилното функциониране на клетките ни.

4. Не съдържа глутен - някои хора имат непоносимост към глутен и трудно го преработват. Затова отлично може да замените други зърнени култури с киноа - в хлябове, брашна, салати, зърнени закуски и т.н.

5. Има много кратък период на покълване - само няколко часа. Покълналата киноа е най-полезна, защото се активират нейните ензими, съдържанието на витамини и минерали се увеличава многократно, зрънцата стават по-меки, инхибиторите и сапонините се изхвърлят с водата.

Как да си приготвяме киноа:

* покълнала - взимаме необходимото количество киноа, измиваме я обилно с вода, поставяме в буркан или купа, като заливаме с двойно повече вода, защото тя ще увеличи размера си. След няколко часа (4 например) я отцеждаме и измиваме обилно с вода. Така сме сигурни, че ще изхлърлим сапонините (вещество, с което е покрито зрънцето, горчиво на вкус и слабо отровно) и инхибиторите (които всъщност се съдържат във всички зърна, ядки, бобови култури). Така вече подготвена е готова за консумация. Може да я слагаме във всякакви салати, да си правим вкусни плодово-зърнени закуски, да си правим сурови хлебчета, а и може да пробвате мляко от киноа. Вариантите са хиляди, всичко зависи от вкусовите ви предпочитания.

* сварена - това не е много удачен вариант, тъй като почти всички полезни витамини, ензими и минерали се убиват, но все пак по-добре така консумирана отколкото никак. И така, първо я измийте много добре, сварете я за 5-10 минути, прецедете и отново обилно измийте под течаща вода - така със сигурност ще отстраните всички горчиви сапонини. Всички рецепти с ориз са приложими и с киноата.

http://www.zemianazaem.com/?p=67


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
POWERED_BY
Превод: web-hosting.bg